Ανάλυση περιεχομένου της μητροπολιτικής βίας από όπου και αν προέρχεται


3 Σεπτεμβρίου 2011 κάπου στον γαλαξία:

«Το Ηγεμονικό Συμβούλιο ασκεί απόλυτο έλεγχο σ’ ολόκληρο το ηλιακό σύστημα. Οι κάμερες παρακολούθησης και το σώμα των Φρουρών επιτηρεί διαρκώς τις άβουλες μάζες των Προστατευόμενων. Η τιμωρία για παραμικρή παρέκκλιση είναι άμεσος θάνατος. Η Δημοκρατική Συνομοσπονδία, η «εκτός νόμου αντιπολίτευση», κινδυνεύει να εξοντωθεί στον αγώνα της ενάντια στην κατεστημένη Τάξη. Οι μόνοι που φαίνεται να μπορούν να αντισταθούν στην Ηγεμονία είναι τα μέλη της μυστηριώδους Αδελφότητας των Ασσασσίνων, που είναι αφιερωμένη στην υπηρεσία του Χάους…

Απόσπασμα  από το βιβλίο του Norman Spinrad  “Οι Πράκτορες του Χάους”

Το βιβλίο αυτό γράφηκε το 1967 και σήμερα 44 χρόνια αργότερα αυτή η δυστοπία επιβεβαιώνεται. Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το σημερινό πολιτικό σύστημα ως  την «Ηγεμονία» που περιγράφει το βιβλίο,  τα ΜΑΤ, ως τους φρουρούς που επιτηρούν τις άβουλες μάζες της κοινωνίας που είναι οι προστατευόμενοι και ως Δημοκρατική συνομοσπονδία τα «εκτός τόπου και χρόνου» κόμματα που έχουν εξοντωθεί και ηττηθεί ήδη, πριν καν ξεκινήσουν τον αγώνα ενάντια στην κατεστημένη τάξη μιας και που τα ίδια είναι μέσα σε αυτήν. Μένουν λοιπόν οι Ασσασσίνοι, αυτή η μυστηριώδης αδελφότητα.

Στο ίδιο βιβλίο,  σύμφωνα με την Θεωρία της Κοινωνικής Εντροπίας, διαβάζουμε  ότι  «Κάθε Κοινωνική Σύγκρουση είναι πεδίο μάχης για τρεις αντίπαλες δυνάμεις: το Κατεστημένο, την Αντιπολίτευση που αποζητά την ανατροπή της ισχύουσας Τάξης και την αντικατάστασή της με μια δική της καθώς και μια τάση προς αύξηση της Κοινωνικής Εντροπίας, την οποία γεννά κάθε Κοινωνική Σύγκρουση και η οποία, στο πλαίσιο αυτό, είναι δυνατόν να γίνει αντιληπτή ως η δύναμη του Χάους»

Με μια απλή ανάγνωση θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η απάντηση για το ποιοι είναι οι Ασσασσίνοι στις σημερινές συνθήκες είναι απλή και εύκολη: Ως πράκτορες του χάους θα μπορούσαμε να προσδιορίσουμε τα παιδιά με τις κουκούλες που συγκρούετε με το κατεστημένο (κράτος) και μάχονται επίσης κατά της αντιπολίτευσης (κόμματα).

Η απάντηση όμως είναι πέρα για πέρα διαφορετική, διότι ναι η Ηγεμονία είναι η κατεστημένη τάξη του μνημονίου, τα παιδία που συγκρούονται όμως είναι το βίαιο μέρος της αντιπολίτευσης που ναι μεν θέλουν να ανατρέψουν την ισχύουσα τάξη και να την αντικαταστήσουν  επιβάλλοντας μία δικιά τους τάξη από όπου και αν προέρχονται: οι κρατικοί (αστυνομικό κράτος), οι παρακρατικοί ( έθνος, πατρίδα φυλή, χαζή αυγή κλπ) και οι «αντικρατικοί» που με αναρχούμενες συμπεριφορές, νεανικής οργής, ζουν και αναπαράγουν την μητροπολιτική βία που υφίστανται. Το πρόβλημα είναι ότι όλες αυτές οι  ομάδες έρχονται για να επιβληθούν στην κοινωνία με τον  νόμο & την τάξη τους αντίστοιχα. Φοβάμαι όμως ότι αυτό το νέο που θέλουν να επιβάλουν μοιάζει πολύ με το παλιό που αντιμάχονται.

Αν ισχύει αυτό τότε ποια είναι αυτή  η μυστηριώδεις  αδελφότητα των Ασσασσίνων? Αν δεν το έχετε ήδη καταλάβει είμαστε όλοι εμείς που συμμετέχουμε στο ανεξήγητο πολιτικά κίνημα των Αγανακτισμένων. Διότι εμείς  παλεύουμε με το κατεστημένο αλλά σε αντίθεση με την αντιπολίτευση (βίαιη ή μη) δεν θέλουμε να την αντικαταστήσουμε βίαια επιβάλλοντας μια δικιά μας τάξη που θα μοιάζει με την παλιά. Είμαστε η αντιληπτή δύναμη του δημιουργικού χάους προσπαθώντας να συνδιαμορφώσουμε το έδαφος προς την απελευθερωτική τάση τη κοινωνικής εντροπίας που δεν είναι άλλη από την Άμεση Δημοκρατία.

Και τι θα γίνει με την θεολογία της βίας?  Όπως έλεγε ένας ρώσος μηδενιστής στην ερώτηση «και αν υπάρχει θεός? – Θα του γυρνούσα την πλάτη» Έτσι και μείς ας γυρίσουμε την πλάτη στην θεά βία,  το ιερατείο & τους πιστούς της, όχι επειδή είμαστε κατ ανάγκη ειρηνιστές, αλλά επειδή δεν μας εκφράζει. Όπως δεν μας εκφράζει η έμμεση αντιπροσώπευση έτσι δεν μας εκφράζει και ότι μας ετεροκαθορίζει. Ήρθαμε στην πλατεία για να μιλήσουμε από μας – για μας, αποφασίσαμε να ξαναγίνουμε ελεύθεροι και αν θελήσουμε ποτέ να αλλάξουμε τον τρόπο διαμαρτυρίας μας θα είναι επειδή το αποφασίσαμε εμείς και μόνο εμείς από κοινού και κανένας άλλος.

Στο βιβλίο του Σπίνραντ οι Ασσασσίνοι οδηγούνται  τελικά στην αυτοκτονία. Στην ίδια αυτοκτονική συμπεριφορά οδηγούνται σε κοινωνικό επίπεδο και οι ομάδες βίας. Εμείς σε αντίθεση με τους ήρωες του βιβλίου, αλλά και τους «υπερήρωες» της βίας, έχουμε την επιλογή και την δυνατότητα αντί να αυτοκτονήσουμε να λειτουργήσουμε κινηματικά, συλλογικά και να νικήσουμε προς όφελος όλων.

Αργύρης Αργυριάδης

Διδάκτωρ Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας 

Advertisements

One comment on “Ανάλυση περιεχομένου της μητροπολιτικής βίας από όπου και αν προέρχεται

  1. Ο/Η "Νήφε και μέμνησο απιστείν" λέει:

    Αγαπητοί, συνομιλητές,
    καλό είναι να γνωρίζετε και τις κριτικές απόψεις που υπάρχουν περί της “Άμεσης Δημοκρατίας”, και που εκφράζονται στο site: http://real-democracy.gr/, το εγκυρότερο site του “Κινήματος των Πλατειών”.
    Απόψεις, όπως αυτές στο νήμα με τίτλο:
    «“Αμεση Δημοκρατία”: Ως απατηλή, οφείλει να απατά», εδώ:
    http://real-democracy.gr/forum/%E2%80%9Camesi-dimokratia%E2%80%9D-os-apatili-ofeilei-na-apata
    Εντός αυτού, μάλιστα, υπάρχει η…:
    ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ, εδώ:
    http://real-democracy.gr/forum/%E2%80%9Camesi-dimokratia%E2%80%9D-os-apatili-ofeilei-na-apata#comment-10272
    όπου ευρίσκονται παραπομπές προς όλα τα συναφή νήματα του site.

    Υ.Γ.:
    Στο blog που ακολουθεί, θα υπάρξει αναδημοσίευση πολλών από τα σχετικά υλικά, εάν τυχόν συμβεί κάτι το απρόβλεπτο…
    http://amesidimokratia2011.blogspot.com/2011/09/blog-post_27.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s